
OnePlus, companie de origine chineză, acuzată anterior de câteva ori de transmiterea datelor utilizatorilor către terțe părți, are din nou probleme. Sistemul de plată cu cardul oferit pe platforma oneplus.net ar fi fost compromis. Utilizatorii s-au trezit astfel cu bani lipsă de pe card la scurt timp de la achiziția de produse de pe acest site.
Dear user,
We are deeply sorry to inform you that following an attack on our systems, your credit card data may have been compromised. This data includes the card number, expiry date and security code that you entered at oneplus.net.
As soon as we were made aware of the attack, we launched an urgent investigation. We suspended credit card payments and have been working with a cybersecurity firm to reinforce our systems.
We recommend that you check your card statements and report any charges you don’t recognize to your bank. They will help you initiate a chargeback and prevent any financial loss. If you run into any problems, or need further guidance, don’t hesitate to reach out to us.
Meanwhile, we are looking for a suitable way to offer one year’s credit monitoring to affected users. Credit monitoring is a service that alerts you to any abnormal or fraudulent use of your credit card. We will be in touch over email with details on how to claim your credit monitoring.
Once again, we cannot apologize enough for this incident and the trouble it may have caused you. We have informed the relevant authorities to monitor your card status, and will take measures to ensure this never happens again. If you have any questions, our customer support team is available at support@oneplus.net.
Our deepest apologies,
The OnePlus Team
Compania confirmă atacul informatic asupra sistemului de plăți implementat pe site-ul oficial, anunțând astfel utilizatorii că datele cardurilor folosite au fost compromise. Se face referire aici la numărul de card, data de expirare și la codul de securitate introdus pe oneplus.net de către utilizatori – date ce sunt folosite de hackeri pentru cumpărături online.
OnePlus recomandă verificarea urgentă a cardurilor înregistrate pe platforma oneplus.net și anunțarea băncii în cazul în care se descoperă tranzacții dubioase. Odată făcut acest pas, banca ar urma să returneze sumele pierdute de pe card și astfel se vor preveni alte pierderi financiare. Mai aflăm că firma chineză ar căuta în acest moment o metodă potrivită pentru a oferi un an de monitorizare a cardurilor de credit pentru utilizatorilor afectați, serviciu prin care se trimit alerte atunci când se descoperă utilizări frauduloase sau anormale ale fondurilor de pe card.
Sursa: https://www.mobilissimo.ro